אבחון עסקי

מתי צריך לבצע אבחון עסקי ?

  1. לפני התכנון ו/או ביצוע כל פעולה של שינוי בעסק חשוב קודם כל לבצע אבחון עסקי מעמיק
  1. אבחון עסקי נעשה כשלב ראשוני חשוב לפני בנית כל תוכנית עסקית היות והתהליכים הנעשים בשלב האבחון העסקי מטרתם לטפל בחולשות, להגדיל את הרווחים ולהביא לרווחה כלכלית לעסק
  1. כשהעסק בהפסדים ורוצים להבין

o        מהן נקודות התורפה/החולשות של העסק

o        איפה נקודות התורפה האמתיות

o        ואילו נקודות תורפה הן קריטיות יותר מהאחרות

 

  אבחון עסקי נועד לבחון את העסק בדקדקנות !!! ואנו באהרון

  • מוצאים שלא מעט פעמים לקוחות שלנו שהיו בטוחים שיודעים להצביע על הבעיות בעסק שלהם ו/או על מה שחסר להם בעצם טעו!!  ובאבחון עסקי אנו מאבחנים היכן נמצאות הבעיות האמתיות של העסק
  • לא מאמינים באבחון עסקי אמיתי ומשקף ע"י מילוי שאלון!!!  מילוי שאלון זה מטרתו בעיקר להציף לך שאלות לחשיבה והתמודדות.

 תהליך אבחון עסקי אמיתי, בדיוק כמו כתיבת תוכנית עסקית מקצועית המייצרים בסופו דו"ח המלצות לפעולה, דורשים את הכרת הבעלים, העובדים והעסק ברמה פרטנית יותר.

אבחון עסקי ניתן לבצע במרכז עסקי אך היתרון שלנו בביצוע אבחון עסקי :

  1. הצוות מורכב ממנטורים הבקיאים בכל תחומי העסק ולא רק אנשי שיווק או כלכלנים.
  2. האבחון העסקי יבוצע רק ע"י מנטור מקצועי בתחום העסק עצמו
  3. במידה ויחליט בעל העסק לגבש את ההחלטות לתוכנית פעולה וליישמם יחסוך לו הדבר בכך זמן וכסף רב.

ולעניין ניגוד האינטרסים שייתכן ורלוונטי מאוד בחברות ייעוץ אחרות באהרון אין הדבר קיים מאחר ואהרון עובדת בשיטה אחרת ודוח פעילות הוא לא רק מה שמנטור של אהרון יצטרך לבצע, אלא שבאהרון המנטור מבצע זאת תוך מחויבות להשקעה והצלחה בעסק שלך !!!

 

צור קשר עכשיו לביצוע אבחון עסקי  054-9576543

 

אבחון עסקי בודק את כל רובדי העסק על מחלקותיו ועובדיו (תלוי בגודל העסק) , בנוסף תיבדק ההיסטוריה של העסק ונבצע ניתוח מקיף של הפעולות והשינויים שנעשו, התנהלות, ביצועיים, מודלים  וכו' וכל זאת בשקיפות מלאה כי רק כך נוכל להגיע לחקר האמת ולתוצאות אמתיות.

 

 שאלות דוגמא :

ניהול

  •  מה מודל הניהול שלך?
  • תפקוד מנהל העסק, גם אם מנוהל ע"י הבעלים.. מי מנהל את העסק  ( לא רק בתפקיד אלא באמת)
  • האם הבעלים משמש כמנכ"ל ואיזה עוד תפקידים מבצע בעסק
  • שותפים –  אם יש שותפים האם הם מתאימים?,
  • האם זהו עסק משפחתי ?
  • האם יש הגדרת מטרות ויעדים
  • האם יש לעסק אסטרטגיה עסקית
  • מהם מאפייני העסק  : הגדרת חוזקות, חולשות, איומים והזדמנויות

המוצרים : אפיונם, תרומתם, אורך חייהם, מחירים, יעילות, רווחיות, איכות, מוצרים חדשים, טכנולוגיה חדשה

מתחרים :  הגדרתם, גודלם, אזור פעולתם ונתח השוק בו הם מחזקים, חוזקות חולשות, איומים והזדמנויות SWOT

מיתוג, מיצוב, טכנולוגיה, היכן העסק נמצא על עקומת הצמיחה, קהל היעד, הלקוחות העיקריים ומיקומם

  • נהליםהאם יש נהלים מסודרים בעסק?
  • פגישות צוות –  האם יש פגישות צוות מסודרות וקבועות, אם יש האם הן מנוהלות נכון והאם מבצעים את מה שנקבע בהן.   
  • כלי עבודהמה הם כלי העבודה של העסק, האם הם מספיק טובים עבורו, למה הוא זקוק?
  • האם קיים תאום בין המחלקות השונות : שיווק, כספים, אספקה, כח-אדם, לוגיסטיקה וכו'
  • האם ישנה סטטיסטיקה שמודדת את היעילות של בקרת האיכות של העסק

 

כ"א

  •  האם העובדים בעסק הם העובדים הנכונים?
  • האם ידוע על עובד פחות יעיל אך אין זמן/יכולת להחליפו?
  • – האם כל העובדים נמצאים בתפקיד הנכון?
  • האם יש מספיק עובדים לכל מחלקה ?
  • שכר – האם השכר מספק את העובד, האם יש לו תמריצים, הנעה  …
  •  האם לעובדים יש הגדרות תפקידים מדויקות, גבולות ברורים…
  • האם יש הכשרה לעובדים

 

פיננסי

  • מה מצב תזרים המזומנים בעסק
  • האם תמחור המוצרים הוא נכון ?  האם יודעים איך לתמחר? האם לוקחים בחשבון את כל העלויות? , האם עושים בדיקה ושינויים עפ"י השינויים בהוצאות
  • גביה איך מתנהלת ? האם נעשית בצורה מסודרת? כמה כסף יש בחוץ ?   
  • מה המצב הכספי הקיים ?

 

שיווק

  • איזה מוצר הוא הכי רווחי ?
  • מה האסטרטגיה השיווקית ?
  • מה הערך המוסף של העסק?
  • האם יש  תוכנית שיווקית מסודרת ומקצועית
  • האם יש יותר מידי /פחות מידי /מספיק מוצרים להציע ללקוחות
  • מה מיצוב החברה? המוצרים?
  • האם יש מיתוג לעסק?
  •  מה הפרסום שנעשה למוצר ? מה עבד ? מה לא עבד ולמה ?
  • SWOT – מה החוזקות, החולשות, האיומים וההזדמנויות של העסק
  • השוק והמתחרים – האם נבדקו ? מה השתנה עם השנים?
  • האם מתקיימת ביקורת שוטפת על איכות מוצר/שרות שלי
    מה מצב השוק הסביבה העסקית בה פועלים : מקרו כלכלי , משפטי, רגולציה
  • האם מתקבלות עסקאות חדשות מלקוחות קיימים המפנים

תפעול

  • ניתוח המודל התפעולי וניצולת של המשאבים העומדים לרשות העסק
  • בחינת השפעות גיאופוליטיות על פעילות החברה והשפעתם על רמת הסיכון
  • האם יש את הספקים הנכונים? האם בודקים אופציות אחרות/נוספות ?

פיתוח עסקי

  • האם מוקדש זמן כלשהו לחשיבה קדימה, פיתוח עסקי, חדשנות ?

 

 

 

צור קשר
האם כבר ביצעת אבחון עסקי?
התקשר ונבצע עבורך